|
Király István
Összemosódó jelentéstartalmak a reikiről: A REIKI kifejezést általánosan - bár, nem teljesen helytállóan - Egyetemes Életerőnek fordítják és értelmezik, és - elsősorban a nyugati szóhasználatban - a következő sajnos összemosódó jelentés-tartalmakat hordozza:
Érdemes - sőt, hangsúlyozottan szükséges - ezeket a jelentéstartalmakat egyértelműen szétválasztani, megkülönböztetni, (shiki) s tartalmaikat nem összemosva - ha másnak nem, legalább önmagunknak - felmutatni, s azokat mind a maguk helyén alkalmazva említeni és használni. „A nem-tudás szétizzásának eszköze a megkülönböztetés folytonos gyakorlása.” (Vivekananda)
Usu Mikao, Takata Hawaio és más japán spirituális tanítók a Reikiről: Mivel a REIKI kifejezés Usui Mikao Reiki Ryoho-ja tanításával terjedt el a világban, először nézzük meg mint mond a REIKI-ről maga az Alapító, mit mond róla Takata Hawaio sensei, aki elindította az Usui Reiki Ryoho terjedését a világban, és mit mondanak a REIKI-ről más japán spirituális tanítók. Usui Mikao a Reikiről: Amikor Usui Mikao „A nyilvános átadás magyarázata”-ban az Ő egyedüli, eredeti kinyilatkoztatású gyógymódjáról, az USUI REIKI RYOHO-ról beszél, - „Uchuma no Rei No” (Lásd az eredeti japán
szöveget F.A.Petter Dr. Mikao Usui Eredeti Reiki Kézikönyve 71. oldaláról,,
valamint -Z.Máté Judit 1000 kandzsi szótárában a 264., a 726., a 10., és a 798.
kandzsikat. - a kisbetűvel írt no a birtokviszony jelzője)
a
„Mindenki, aki életet kapott az Égtől, (Usui Mikao)
Az U Chu Ma és a Rei No jelentése:
宇 az U = Ég/Világmindenség, - (az Abszolút Elme/Tudat/EgySzellem - IchiRei) 宙 a Chu = Űr/Világűr/Kozmosz, - (a Szellem, Tudat formaadó kép-es-ség-tere) 間 a Ma = - tér/hely/időtartam, - (a KI-Megnyilvánulás, a formáló cselekvés tere) 霊 a Rei = Szellem, - (a megnyilvánuló alkotó-éltető Szellem/Tudat) 能 a No = adott-ság/ tehet-ség/ képes-ség / - (tetterő, tevő-, formáló, teremtő erő)
Usui szenszei a Világegyetemet, mint Isteni Tudatállapotot, a REIKI kifejezést mint az Ég bölcsessgét, mint Isteni Tudat-működés-t érti. Az „Életet adó Ég” - az Élő-Éltető Világegyetem - és az „Ég Bölcsessége révén” létrejövő és működő gyógyító képesség megfogalmazásokat használja akkor is, amikor az emberre mint a létezők között a gyógyítás képessége tekintetében is a legmagasabb szellemi képességekkel bíró lényre való „ráébredés”-ét (szatori) és az Ő Usui Reiki Ryoho-ja lényegét magyarázza.
Takata szenszei a Reiki-ről:
„Meggyőződésem, hogy létezik egy Legfelsőbb Lény, - Az Abszolút Végtelen, - egy Dinamikus Erő mely irányítja, szabályozza világunkat, és az egész Univerzumot. Ez egy láthatatlan Szellemi Hatalom, mely rezeg, és minden más megnyilvánulást, - melyek hozzá képest csak jelentéktelen erők, - magába foglal. - Igen, ezért is Abszolút! - Ez a Hatalom kifürkészhetetlen, mérhetetlen, és mivel Egyetemes Életerő, lényegében felfoghatatlan az ember számára. Mégis, minden élőlény egyedi létét, életműködését, éjjel nappal biztosító, mindennapi áldás.” … „A REIKI - ez a Dinamikus Szellemi Erő, ...ez maga az Abszolút Végtelenből Származó Magasztos Lélek. … Takata szenszei is a REIKI-t mint a „Legfelsőbb Szellemi Hatalom”(Ichi Rei) megnyilvánulását, - (Dai Reiryoku no michi; v. Shinto) - mint irányítást, szabályozást egyértelműen megkülönbözteti a „hozzá képest csak jelentéktelen erők” - legyenek azok akár emberi erők is, melyeket az magában foglalva működtet - életműködéseitől, noha mindaz ugyancsak „a Magasztos Isteni Lélek világához tartozik”. Szunadomari Kanshu így ír róla az „Aikido általi megvilágosodás” c. könyvében: „A „Világegyetem Szelleme” egyetemes, mindent körülölelő szeretet, Isten szeretete. Ennek a mindent körülvevő szeretetnek segítségével fejlődik minden a természetben. .. .. A „Világegyetem Szelleme” a feltétel nélküli szeretetet jelenti. Azt a szeretetet, amely a természetben él, és minden élet táplálója.” Micugi Szaotome pedig így fogalmazza meg Az Aikido a természet harmoniája c. könyvében: „A szeretet lényege a harmónia (Wa) és az egység (Ichiryo). ...minden teremtményt egyenlően foglal magába, ...A szeretet áthatol, betölt mindent. Így a dinamikus ellentétek eggyé válnak, és együtt növekednek (muszubi). Finomérzékelői a láthatatlan világban visszhangoznak, ahol minden tett, jelenség eredete található. .. Ez az a Szellemi Világ, amelynek energiájából Isten lélegzése (lélek-zése) teremtette meg a látható anyagot. Minden dolog mélyén az Egyetemes Rezgés tökéletes ritmusa áll. Ebből a ritmusból úgy keletkezik a teremtő erő, ahogy a Tűz és a Víz, az ellentétek egyesülnek. A Teremtő és a Teremtett Egyek, nem különülnek el. És mi sem különülünk el a Tökéletes Ritmustól, amely a Szent Bölcsesség kifejeződése.” Koichi Tohei pedig így fogalmazza meg a „KI a mindennapi életben” c. könyvében: „A Menny (az Ég, a Szellem) bár szótlan, szüntelenül cselekszik. Hallgat, mégis minden teremtett lény állandóan fejlődik. …mozog, …(mindig) jó irányba halad, …gyarapodik, …A Világmindenség egyetlen szóval sem tanít, csendben tevékenykedik.”
A REIKI szó tehát egy japán nyelvi kifejezés a Létező, Élő Valóság megnevezésére, s jelentéstartalmában a japán kultúra értelmezéseit, megjelenítéseit hordozza. E tekintetben tehát, a REIKI kifejezés használata csak a japán kultúrához tartozóan, annak sajátosságait hordozó jelentéstartalmában és - a Japánon kívüli más kultúrákban - Usui Mikao Usui Reiki Ryohojához tartozóan, annak eredeti japán szellemiségét tovább-hagyományozó tevékenységek során korrekt és hiteles.
A Reiki kifejezés japán írásjegyeinek jelentéstartalma: A REIKI fogalmát két japán írásjegy, két ún. kandzsi jeleníti meg: - a REI 霊 és a KI. 気
A REI 霊 - e kifejezésben használatos
írásjegyét (kandzsiját) nem
használják általánosan, mert nem hétköznapi, inkább metafizikai, spirituális
minőséget, jelentés-tartalmat
hordoz. Kandzsiját - esetlegesen más-más szóhasználattal, ám azonos
írásjegyet használva spirituális minőségeket hordozó helyzetek, jelenségek
kifejezésére használják. A REI jelentése: Szellem, - természetfeletti, magasztos, igen értékes, szent. – lélek, kísértet A REI írásjegye kozmológiai tartalmában az EGY-SZELLEM - re utal (Icsi-Rei), mely a Teremtés egyetlen Forrása, („AZ EGY-Lét) amit az Aikido-ban a SZU gyökér-kototamá-val azonosítanak. A SZU (Ige = teremtő szellem-elv) spirálisan kígyózik a KA-MI-ba, tűz és víz közé, így formálva meg a lét összes többi alkotóelemét. - Az EGY itt nem szám, nem számnév, hanem főnév!!!). – Az „EGYSzellem” hatja át - lélegzésével (Kyoku) és lélegzetével- kozmoszt, az Egész Látható és Láthatatlan Mind-Ön-séget, Mind-Én-séget. A véghetetlenül megnyilvánulatlan és a véghetetlenül megnyilvánuló Mindenség EGY-sége, minden dolgok, - anyag-energia-szellem - egységjelenségeinek (DAO és daók, Dharma és dharmák, SZER és szerek) mindeneket átható s éltető Abszolút Egyetemes Alapja, teremtő megtestesítője, állandó változásban való fenntartója és örök működtetője. A KI 気 jelentése: - lélek, szellem, kedv /hajlam, vonzalom, érzés, szenv, szándék, gondolkodás – láthatatlan, ám fizikai, és pszichológiai szinten is megnyilvánulóan létező erő, energia. (Lásd: a 11-es kandzsit, ahogyan azt az elterjedt Reiki írásjegyben is írják - Z. Máté Judit 1000 japán kandzsi szótárában) (erő = tömeg x gyorsulás, fizikai jelenség, –- az energia = munkavégző képesség (!) = szellemi információminőség, tulajdonság.) Máris találkozunk a japán kultúra egy sajátos megnyilvánulásával: Nyugati világunkban a KI-t pusztán csak erőnek, vagy energiának, helyenként életerőnek (seiki) fordítják. Itt viszont látszólag szinte ugyanazon jelentést hordozza, mint a REI (szellem). A KI írásjegyét két módon írják. Az egyik írásmódban egy, - a kandzsi alapját adó - gyökjegy található, ( a fent említett szótárban a 84 sz. gyök) melynek jelentése: levegő, gőz, pára, - és belsejében egy másik gyökjegy, a rizs 米 (kome) gyökjegye ( a 119 sz. gyök a szótárban) Az egész íráskép-jegy jelentés-tartalma így a gőzben párolódott rizs, gőzölgő és mindent betöltő illata képzetével a Mindenség legfinomabb, nem-születetten örök, mindent betöltő, univerzális, úgymond statikus alap-energiaállapotát, a létezés első alapminőségét - Hokui = esszencia - jeleníti meg, amely átjárja, áthatja a Világmindenséget. Azt a láthatatlan Energia-anyag Alap-ot, melyből, s amellyel, mint Potenciális Lüktetés-Rezgés-erő (mozgásdinamika) által konkrét anyagivá formálódhat, - önmagába bucskázó energiaként, megnyilvánult anyagformává „gömbülhet” - bármely a Szellem által kinyilatkoztatott teremtő szellemmel (Igével) telített (inspirált) lételv-idea-kép. A KI másik, - a Reiki kifejezésben elterjedten használatos - írásjegyében, (11. sz. kandzsi ) a jegy belsejében szellemi értelmezéssel a ME gyökér-kotodama a „körforgás” gyökér-szellemhangja (Igéje) (katakana betűjegy) található. (koto(ba) = nyelv, beszéd, hang, szó, kifejezés, tett, cselekedet. – a dama/tama(shii) = a Szellem, lélek - és kandzsija azonos a Rei régies írásjeggyel.) E minőségében azonban, a fentebbi KI már - a Kokyu = a légzés, a létezés, az élet második alapminőségeként (Lásd Scott Shaw: Szamuráj zen c. könyvében, - 106. oldal – Lunarimpex, Kiadó 2000) - élő, lüktető éltető (sei) finomanyagi minőséggel bír. A Szellem (Ichi-Rei) által már információval, intelligenciával/ minőséggel/ jelentéssel/ képes-ség-gel ellátott lett. - A spirális örvénylés képességével, - spiro= lehel, fúj, lélegzik, él - ritmikusan mozgató és ez által teremtő, - a megnyilvánítható végtelen lehetőségeket számba-vehetetlen különböző formájú és minőségű anyagivá formáló, azokat fenntartó, tápláló (SZERetet), folytonosan, örökkön működő Élő-Éltető Dinamikus Lélek-Erő, (Seiki) - az élet harmadik alapminőségével, az alkotó szellemmel - Shin = (isteni)szellem, lélek - telített esszenciája. (Ezért is alapvetőek a japán spirituális szellemiségű gyakorlásban a légzésgyakorlatok) „..a szellemanyag Mennyiséggel és Minőséggel rendelkezik, van Kvantuma és Kvalitása. Kezdetben ez az egész az ÖS-ISTENSÉG anyaga volt, a legkisebb Kvantumában is az istenséget hordozó Értelemmel és Érzelemmel. Az ISTENSÉG ebből a szellemanyagból alkotta a világot. ..(az) ebből manifesztálódott…” (Máté Imre: YOTENGRIT 1. – 88.oldal, - Hittételek a szellemanyagról) Pneuma és Ethericos - Az Életet vezérlő szellemi-finomenergia alap, Physis - a Természet (natúra) nem fizikai természetű ereje, (Pneuma), mely irányítja a fizikai (Ethericos) erőket. - (Hipokratész)
„A Ki-ből a Világmindenség valódi lényegéből ered a mozgás,és a nyugalom, az egyesülés és a szétválasztás, a megfeszítés és az ellazítás, valamint számos kölcsönhatás, amelyeknek az Univerzum jelenlegi alakja köszönhető. A Ki-nek nincs kezdete és nincs vége, abszolút értéke nem nő és nem csökken. …megkülönböztetjük a mindennapokban használatos ki-t a Világmindenség esszenciájától. A Világmindenség működését a Világmindenség törvényeinek nevezzük.” (Koichi Tohei: A KI a mindennapi életben. – LunarimpexKiadó 1995, -23.-24. oldal)
Bár, már a fentebbi rizs (kome) írásképjegyében is felfedezhető e spirituális természetű dinamika, mert az íráskép(információ egyszerre jeleníti meg a rizs kalászainak minden irányba való szétágazását, mintegy statikusan megjelenítve a szellemi fény (ko) aktív, dinamikusan és szférikusan (gömbszerüen, minden irányba) szétáradó, centrifugális, mindeneket betöltő sugárzását, és a szellemi erők forma-alakító információkódjának a magba való centripetális összpontosulását, A kínai kultúrában az egyetemes CSI-nek a létezés fentebb említett három - hokui-kokyu-shin - alapminőségét a csing, a csí és a shen fogalmai fejezik ki. A KI e kétféle írásképjegyét a szövegkörnyezet általános, vagy dinamikus információt hordozó tartalmának megfelelően használják.
A REIKI kifejezés jelentéstartalma a japán kultúra kozmológiájában:
A Kezdet még nem született nem kettős végtelen lehetőségek formanélküli ürességébe, az EGYSZELLEM (BUREI - a BU itt azt jelenti, hogy tűz nélküli, vagyis átalakulást még nem ismerő, még nem született, még nem kettős azaz, Abszolút Örökké-való-alap.) A - REI = Szellem- mint SZU kototama - a Teremtés, a Világegyetem keletkezésének gyökérhangja, - az Egy-Szellem önrezgése, - az Óm, a „Legyen!” Igéje - a KU - a Megnyíló Üresség - titokzatos (shinpi) önmozdulatában spirális mozgással behatolva, - az „Első Moccanás”, „Amikor a Karma szele fújni kezd”, - mint ME kototama = az indító körforgás gyökérhangja/ önrezgése/ örvénye - a spirális mozgás öngerjesztő, önfenntartó „ikerörvényének” (Ka-Mi(zu), Tűz-Víz, Föld-Ég, In-Yo,)1 megnyilvánulásában a Ken Yú Shin = a Megnyilvánult Rejtett Isten mint Ten Ai Ko = a Mennyei Szeretet Fény sugárzása kezdeményező, teremtő hatással van a Végtelen Lehetőségek Potenciális Alapállapotára. Az Egyetemes Erő, - a KI, (a Szellemanyag) - még nem megnyilvánult, még nem kettős mozdulatlan alapállapotára. Így, a KI teremtő lüktetésének, és éltető körforgásának, (Szeiki) - az egymás létét kölcsönösen teremtő kettős tulajdonságok, az In-Yo, (Yin-Yang, Tűz-Víz -Ka Mi(zu), a fizikai és szellemi esszencia öröktől valóan, és örökké tartóan szétválaszthatatlan, harmonikus összeolvadásának, a formalehetőségek végtelen számú változataiban megnyilvánuló életkapcsolataik ciklikus ritmusú egységét megteremtő-éltető-fejlődő együttműködésének (muszubi) - megindítására. Ennek következtében folyamatosan teremtődnek a Működő Egyetemes/Isteni Szellem által, (Shin Reiki) a Lét többi teremtő-alkotó elemei: shikon-szangen-hachiriki. Vagyis, a négy halhatatlan lélek, a három alapelv-kölcsönhatás, és a nyolc erő. Melyek által létre jön a Megnyilvánult Világegyetem, - a Dai U Chu, - a Takama Hara, melyet a dinamikus összekötő KI a muszubi = a kettősség egyesítése, (a Szerelem) folytonos harmóniába(n) mozgat, és az Életerő-szellem (Szeiki) és a Szeretet (Ten Aiko = a Mennyei Szeretet Fény) Karma-törvénye tartja fenn.
„A muszubi az a teremtő erő, mely életet önt a természetbe, s minden életet …összefog. A „muszu”jelentése, létrehozni, megteremteni, megszülni; a „bi” pedig szellem, ragyogás, különleges erő. A muszubi így csodák teremtése: az ellentétek folyamatos egyesítése, férfi és nő csodás összefűzése. A muszubi a teremtés végtelen körfolyamata.” „A muszubi mozgás, mivel mozgás nélkül nem lehetne kapcsolódás. Szimbóluma a spirál, amely örökkön újrahasznosítja önön energiáját. E folyamatnak nincs se eleje se vége. Folyamatos változás. Az Egyet kereső kettősség, az ellentétét kereső rész mintája.” (J.Stevens: Az Aikido esszenciája , - Micugi Szaotome: Az Aikido,és a természet harmóniája, - Szunadomari Kanshu: Aikido általi megvilágosodás, és Dave Lowry: A harcművészetek szellemiségéről c. művek alapján – K.I.). 1Az In 因 jelentése: - ok, függ valamitől. - a 262 sz. kandzsi. – A Yo 陽 jelentése: - hím, pozitív, Nap. - a 945 sz. kandzsi Z. Máté Judit 1000 kandzsi szótárában. – Budapest, 2008.)
A japán őstörténet, a Kojiki mindezt alapvetően háromistenség: 1./ az Ég Középpontjának Őfelsége, 2./ a Magasztos Növekedés Hatalmas Istensége, - a Tűz, a férfias kiáradás, Yo(Yang), - és 3./ a Magasztos Növekedés Pompás Istensége - a Víz, a nőiség In (Yin), befogadás, megformálás szentháromságának dinamikus egységben való együttlétezéseként jeleníti meg.. g A tudomány megállapításai: - Lynne McTaggart: Az Energiamező. – Az Univerzum rejtett erőinek kutatása c. könyvéből
„A világ különböző pontjain azonban akadt egy maroknyi tudós, … világszerte elismert, élvonalbeli kutatók egy szűk, de összetartó közössége .., akik felismerték, ..hogy Univerzumunk egész alapja egyetlen háborgó energiaóceán, egyetlen gigászi kvantummező. ...minden kapcsolatban áll minden mással, mintha valamiféle láthatatlan háló része lenne. ..Azt is felismerték, hogy alapvetően mi is ugyanabból az anyagból épülünk fel. A legalapvetőbb szinten az élőlények – köztük az ember is – olyan kvantumenergia-csomagok, amelyek szüntelen energiacserét folytatnak ezzel a kimeríthetetlen energiatengerrel. .. A kvantumszintű információcsere során felfoghatatlan mennyiségű információ továbbítódik az élet minden részletére vonatkozóan még az elménk is a kvantumfolyamatoknak megfelelően működik. A gondolkozás, az érzelmek, sőt, még a magasabb kognitív funkciók is az agyunkban és a testünkben lüktető kvantuminformációkon alapulnak. Az emberi észlelést az agyunkban és a kvantumenergia tengerében létező szubatomi részecskék kölcsönhatásai teszik lehetővé. Szó szerint együtt rezonálunk világunkkal. ..Mindennél alapvetőbb azonban az, hogy bebizonyították: létezésünk legmélyebb szintjén valamennyien kapcsolatban állunk egymással és a világgal. Tudományos kísérletekkel bizonyították, hogy létezik egy, a Világegyetemet átjáró életerő, amelyet neveznek kollektív tudatnak is, és ez talán ugyanaz, amit a teológusok Szentléleknek neveznek. Ha elég mélyre merülünk a kvantumvilágban, ott egyáltalán nincs különbség a szellemi, vagy tudati és a fizikai világ között. .. Talán nincs is két megfoghatatlan világ, csak egy: a Mező, és az anyag koherens önszerveződésének épessége. … A tudat koherenciája ugyanakkor a természetben ismert legmagasabb szintű rendezettség, és .. ez a rendezettség segített világunk formálásában és rendezetté tételében. … Világunkban és benne elfoglalt helyünkben cél és egység rejlik, s kiderült, itt a mi szavunk is sokat számít. Jelentőséggel bír az, amit teszünk, és gondolunk, sőt egyenesen kritikus fontosságú világunk megteremtése szempontjából.” (a kiemelések tőlem: K.I.)
Tehát a REIKI, - a Létező Valóság eme japán fogalmi kifejezése - nem két elkülönült (REI és KI) jelenséget megjelenítő szó, hanem, Az EgyLét-ez-Ő létállapot, a Szellem-energiaanyag-Egy-ség kétféle minőségének (Föld-Ég, Ka-Mi, Yin-Yang, In-Yo, Férfiség-Nőiség, Aktivitás-Passzivitás, Tűz-Víz, Centrifugális-Centripetális, Test-Szellem) - egymástól elválaszthatatlan, egymás feltételeként létező, egymás nélkül nem létező, egymás alapjaként létező, egymást teremtő szerves EGY-sége, mint ahogyan az Én és a Környezet elválaszthatatlan Egy, ahogyan ló mindkét oldalával ló, ahogy a homorulat-domborulat egyetlen elkülönülhetetlen EGY, - miként a suba színe-visszája. Tehát, nem a Reiki, - hanem a KI az, az Egyetemes Erő, mely puszta anyagias mennyiségiségéhez az Abszolút XXXSzellem (Ichirei), az EGYség, másik minőségétől a Szellemtől (Rei = az abszolút koherens Tudat, Értelem-től) életre keltő (seiki) egységes szerkezeti képet, - ideát, információt - formáló képességet, éltető vonzalmat, (Érzelem - a Vonzás Törvénye) pszichikai - minőséget, - alkotó erőt kap. Ez által, már, mint munkát végző, alkotó teremtő, formáló energia a Szellem egyetemes Lét-elv minőségei végtelen forma-lehetőségeinek egy új, - a konkrét szerkezeti formákban Megnyilvánuló Élet, a Világegyetem - számtalan lét-állapotát teremtheti meg. Vagyis a Szellem és az Anyag nem választódik szét, a megnyilvánult formák állandó formai-minőségi változásaiban élő, lüktető, Dinamikus Egységben marad. Mindezek alapján: MI A REIKI? A Reiki egy japán nyelvi kifejezés a Létező, Élő Valóság fogalmi megnevezésére. E fogalom tartalmi lényege a japán kultúrában: „A” REIKI: MINDENEK létezésének, működésének teremtő alapja, biztosítéka, és kifejeződése.
Az Isten(i) Szellem Teremtő Lélegzése. Az Élő Világegyetem. (Kannagara no michi) A Magasztos Szellemi Hatalom Ösvénye. (Dai Rei Ryoku no Michi) Ahogyan az Élő Természet/Isten/Mindenség-Szellem elrendezi a Dolgokat. (Shinzen tota) „A Magasztos Isteni Lélek Dinamikus Világa.” (Takata Hawaio-tól) „A Világegyetem Szelleme Isten szeretete,..amely a természetben él és minden élet táplálója.” (Szunadomari Kanshu-tól) „Az Ég Bölcsessége.” (Usui Mikao-tól) „A Működő Szellem”. (Ken Wilber meghatározása) Egy személyes hangú megfogalmazásban: - (ismeretlen szerzőtől) Te nem látsz engem. - Én az a Fény vagyok, ami téged láthatóvá tesz. Te nem hallasz engem, de én a hangodon beszélek. Te nem érzel engem. - Én kezed ereje vagyok. Én eredményessé teszlek annak ellenére, hogy az Utamat nem érted. Eredményessé teszlek annak ellenére, hogy Művemet nem ismered fel.
Nem vagyok földöntúli jelenség, nem vagyok misztérium. Csak egy teljes belső nyugalomban, túl minden személyiségen tudod meg, hogy én milyen vagyok. És, csak mint érzést, mint hitet tapasztalod. De mégis itt vagyok, hallok, válaszolok.
Ha szükséged van rám, akkor én itt vagyok. Ha te engem megtagadsz, akkor is itt vagyok. Ha félsz, akkor is itt vagyok. Itt vagyok ha imádkozol. és akkor is, ha nem imádkozol. Én benned vagyok, s te énbennem.
Csak a tudatodban lehetek tőled elválasztva, Mert, csak a tudatodban létezik a „tied” és az „enyém” fátyla. De mégis, a tudatodban tudsz engem megismerni és átélni. Engedd el a romboló félelmet a szívedből. Ha te már nem állsz a saját utadba: - akkor megtalálsz.
Egyedül nem tudsz semmit sem csinálni, De én tudok mindent, és mindenhol vagyok. Itt vagyok, mert itt kell lennem, - mert VAGYOK. Csak bennem van a Világnak értelme. Csak általam megy a Világ előre.
Én vagyok a Törvény, amin az élőlények mozgása és fejlődése nyugszik. Általam nyer a világ testet. A SZERETET VAGYOK, - ami a Törvény beteljesülése. Én biztonság vagyok, békesség vagyok, Egy vagyok veled.
ÉN VAGYOK AZ EGYSÉG. Én vagyok a Törvény, ami szerint te élni tudsz. A Szeretet vagyok, amiben te bízhatsz. Ha te nem látsz engem, én akkor is vagyok. Én nem hagylak el, ha a hited bennem meginog.
Én bízom benned, Mert én ismerlek, És szeretlek. Szeretlek téged, És mindig veled vagyok.
A Reiki-t tehát nem lehet sem gyógyításra, sem semmi másra úgymond „használni”, mert ebben az értelemben lényegében éppen hogy „Ő használ” mindeneket. Mégpedig arra, hogy önmaga végtelen lehetőségeit önmegnyilvánulásaiban kibontakoztathassa. E tekintetben tehát, - ismételten hangsúlyozva - a REIKI kifejezés használata csak a japán kultúrához tartozóan, annak sajátosságait hordozó jelentéstartalmában és - a Japánon kívüli más kultúrákban - Usui Mikao Usui Reiki Ryohojához tartozóan, annak eredeti japán szellemiségét tovább-hagyományozó tevékenységek során korrekt és hiteles.
A felelős, tradicionális szellemiségű követők ezt mindig is betartották és megvalósították. Sajnos a mára már az egész világon eluralkodó haszonelvű, gyorsfogyasztásra késztető, a gyorstalpalós sorozatgyártásban ellaposodó szemlélet hatására egyre inkább háttérbe kerül Usui Mikao lényegi minőséget megtartó, - az anyagias szellemi harácsolás helyett - a lélek nemesedését, a test-szellem egységét megvalósító japán szellemisége. Hogy ez nálunk Magyarországon mennél inkább ne így legyen a magam tanátadási gyakorlatában megteszem mindazt, amire képességeim, lelki erőim, az adott társadalmi környezet és a tanítványok befogadóképessége, megvalósító akarata lehetőséget biztosítanak. Ennek az elköteleződésnek kifejeződése ez az írásom is.
|
|