Tiszteletbeli mestereink

www.reikitanfolyamok.hu www.reiki.org.hu
www.mature-reiki.hu   
www.usui.hu

MaTURE Kuckó
(
Bp.V. Vármegye u. 15. kapukód:11 )


Publisher: 3T   Bp
Web mindenes: Sipi

  

A Reiki átadások szintjei

A reiki átadásának mai rendszere folyamatosan alakult ki az első évtizedekben. Kezdetben a tanulás közös ún. gassho meditációkkal és Meiji császár verseinek, a Gyosei-nek recitálásával kezdődött, és csak eztán jött a reiki átadása. A tanítás egyedi, a jelöltek haladásának függvénye volt. Kevés rögzített kézpozíciót használtak, és sokkal jobban támaszkodtak az intuícióra, az energiák érzékelésére. Később, a reiki elterjedése előbb Japánban, majd nyugaton létrehozta ez egységes tanítási, behangolási szisztémákat, a rögzített kézpozíciókat. Ugyanakkor a spiritualitás szerepe az amerikai elterjedés alatt csökkent, miközben a gyakorlat, a kezelések mikéntje került a középpontba. Az energia-érzékelés (byosen) szinte eltűnt a reiki praxisából. (Ezt, illetve a reiki hiteles szellemiségének helyreállítását egyesületünk célként űzte ki maga elé.)
Az alapító, Mikao Usui 1926.-ban bekövetkezett haláláig jelenlegi információink szerint 16 reiki mestert avatott, különböző időkben.
A reikinek nyolc energetikai behangolása van. Eredetileg mindegyiket külön alkalommal adták a jelentkezőknek. Volt, amikor a jelenlegi Reiki I. fokozat átadásai hetekig tartottak, közben pedig sokat meditáltak. Az Usui Shiki Ryoho irányzat, Hayashi és Takata mesterek átadási vonala, így, ahogy Usui utolsó éveiben tanította, nálunk a reikinek 3 szintje van.

Az Usui Shiki Ryoho átadási rendszere így épül fel:

  • Reiki I: Shóden tanítás: 4 behangolás. reiki szimbólum átadása itt nincs.
  • Reiki II. Okuden tanítás: 3 behangolás, 3 szimbólum átadása - tanítása
  • Reiki III Shinpiden (gyógyító mester) tanítás: 1 behangolás, utolsó 4. szimbólum átadása. Ezt más  iskoláknál shihan-kakunak (mester-segéd) nevezik.


A reiki oktatására, behangolások végzésére csak az erre felhatalmazott tanító mesternek (shihan) van joga és lehetőségére.