Az ARANYHÍD Iskola titkos tanításai
A szellemi iskolázás, a beavatásos és meditációs iskolák egyidősek az emberiséggel. Az egyiptomi, a hermetikus, az okkult, misztikus, stb. iskolákról könyvek tucatjai szólnak. Az ARANYHID iskola ötvözi az ősi és modern tudást az Infozófia világnézetével és a Reiki szellemi vezetésével.
Az Iskola célja, hogy benne minden kereső megtalálja az élete célját, értelmét és boldogságát, saját életének Mesterévé váljon.
Feltétel: csak a belső (kereső) embereknek! Bár a nyitott napok mindenki számára hozzáférhetők, az a tapasztalatunk, hogy az érdekemberek nem érzik jól magukat közöttünk, és egy - két alkalom után elmaradnak. Az ösztönemberek talán még a Reiki-I beavatásig is eljuthatnak, hiszen ezt mindenkinek megadjuk, akiben komoly a vonzódás a Reiki iránt. Ha ettől megindul bennük a keresési vágy továbbléphetnek, ha nem, élik az életüket, mint eddig.
Az iskola Gurdjieff "4. utas iskola" tanításának reikis változatát járja:
4. közösen az úton:
Javasolt témák:
ILYENEK VAGYUNK HÁT A VALÓSÁGBAN? |
Ezer oka van annak, hogy szeretem és használom az enneagramot. Kettőt elmondok itt belőle:
Az első, hogy az iszlám misztikusai, a
szufik, a tapasztalatom szerint a legpraktikusabb emberek
valamennyi titkos iskola között. Nem csak arra
gondolok, hogy az enneagram ábrája ránézésre a
tízes számrendszer - az ember természetes
számrendszere - szimbóluma is, hanem a másik elterjedt
karakterológiára az asztrológiára. A szufi tanítás
szerint a születés pillanata csak egy
fegyverkészletet ad az élethez, a vele egyenrangú
másik kettőt a születés helyén a település
lélekszáma és a család vagyoni helyzete
adja. Mindez mély gyakorlati bölcsességre utal: sorsunk nem csak a mennyben dől el. |
A második az a szívmelengető felismerés, hogy minden mindennel összefügg, vagyis más tanításokban ( tarot, bioritmus, stb.) is fellelhető az enneagram. Az egyik ilyen tanítás az USUI mester életszabályai közül az első három: Ebben a pillanatban hagyj fel az aggodalmaskodással. Ebben a pillanatban engedd el a dühödet Ebben a pillanatban töltsön el a hála érzése. Nem kell sok fejtörés, hogy meglássuk: az életszabályok szerint élés a fixáció csökkenését, az ábra középpontja (magasabb hatvány) felé való elmozdulást, a lélek iskolázását jelenti.
A lélek iskolázását Rudolf Steiner részletesen kifejti a Hogyan juthat az ember a magasabb világokról való megismeréshez című meditációs könyvében, amely a jelenkori beavatás, a misztikus befelé vezető út, legfontosabb kézikönyve. E könyv A személyiség megosztódása a szellemiskolázás alatt című fejezetében Steiner elmagyarázza, hogy az iskolázás előtt a lélek három összetevőjét az akaratot, a gondolkodást és az érzelmeket magasabb rendű világtörvények által szabályozott kapcsolat köti össze egymással. Ez a tulajdonképpeni karakterfixáció. |
A titkos iskolázás során ez a karakter lebomlik, a
három alaperőt összekötő szálak fokozatosan
elszakadnak. A magasabb rendű látnok agya három
önállóan működő lényre esik szét: a
gondolkodás-, érzés- és akaratagyra. A köztük lévő kapcsolatot ezek után már nem a karakter programjai (fixációi), hanem az emberben felébredt magasabb rendű tudatosság szabályozza, amely természetesen a saját felelőssége alá tartozik. Ugyanitt hívja fel a figyelmet a szerző, a helytelen iskolázás veszélyeire: Ha a karakter előbb bomlik le, mint ahogy a tanítvány tökéletesen uralná a három alaperőt, a fixáció szerinti erő domináns lesz és háttérbe szorítja a többit. |
A 3. ábra a hatalmi kényszertermészetet mutatja, ahol az érzések és a gondolkodás már nem képes befolyásolni az elszabadult, fékevesztett akaratot. Hasonló torzulások jöhetnek létre az érzelem túldimenzionálása esetén (személyek, eszmék imádata, érzelmi függőség kialakulása, vallási fanatizmus - a gondolat és akarat szabadságának elvesztése), vagy a gondolkodás túlsúlya esetén, amikor egy élettel szembenálló ellenségesség, egy magába zárkózó szemlélődés lép fel. Az ilyen emberek számára azután a világnak már csak annyiban van jelentősége, amennyiben az tárgyakat szolgáltat határtalanságig fokozott bölcsesség iránti mohóságuk kielégítésére. Nincs gondolat, amely cselekvésre vagy érzésre ösztönözné őket - írja Steiner. |
El lehet gondolkozni azon, hogy milyen iskolák azok, amelyek torzulásokhoz vezethetnek, hiszen az élet tele van beavatásokkal, megváltozott tudatállapotokba torkolló lehetőségekkel. Nyilvánvaló torzuláshoz vezetnek az erőszakiskolák: a bandák, a maffia, az alvilág, a drog, az alkohol, az erőszakszervezetek iskolái, ahol a fő tananyag: ne gondolkozz, és ne legyenek érzelmeid. A vallási szekták vezetői, guruk és mesterek köré tömörülő hipnotizált érzelmi rabságban, örök kötöttségben élő emberek tömege, akik önálló gondolkodás és akarat nélküli imádógépekké degradálódnak (lásd még: Manipulálhatja-e a Mester a tanítványát?). De a hagyományos iskolák is ontják a tudományhívőket, a saját elefántcsonttornyukba (számítógépük elé) láncolt szobatudósokat, akik képtelenek elszakadni a realitástól, elfelejtenek élni és érezni.
Nagy megnyugvás
mindazoknak, akik kizárólag a reiki tradicionális útját
járják: nem kell félniük, hogy erőgéppé, imádógéppé
vagy gondolkodógéppé válnak, a természetes gyógyító
módszer mindenkit a saját fejlettségi fokán fog meg és a
saját ütemében vezet a titkos iskolázás útján.
Az Infozófia szerint az ember anyag,
energia és információ. Az
információ sejtjeink, szerveink és felügyelő ÉNünk
programjainak gyűjteménye.
A felügyelő ÉN programok összessége az Enneagram, egy
programkönyvtár, amelyből megtudhatod hogyan működsz te és
mindenki más körülötted. Az algoritmus, a hajtóerő és a
struktúra felismerése és megértése az első lépés a
változtatás útján.
Nem mindenki jut el a magasabb rendű látnok szintjére (nem is
lenne szerencsés), de mindenkinek meg van a lehetősége a
boldog szabad életre, a felébredésre. A transz megszűnése,
az Ebben a pillanatban... és nem a fixációnk sablonja szerinti
élést jelenti.
...további részletek az enneagramról
A természetgyógyászaton belül többféle kezelést is végeznek reikiseink a Természetgyógyász Stúdió keretén belül. Minden reikisnek szüksége van alapvető anatómiai, egészségügyi, reflexológiai, aromaterápiás, relaxációs és általános természeetgyógyászati ismeretekre. Mivel a reikisek az életerőt közvetítik, elengedhetetlen, hogy alapvető ismereteik legyenek az életerő áramlásáról a szervezetben, a meridiánok és akupresszúrás pontok mibenlétéről és legfontosabb blokkoldásokról, különösen ha a reiki útján már a tudatos gyógyító szerepére készülnek. Ezért tartunk időnként Természetes életmód, aromaterápia, relaxáció, reflex és ki-tai masszázs tanfolyamokat.
Sokféle masszázs ismeretes, hiszen ez talán a legrégebbi gyógymódja az emberiségnek. Az általunk oktatott módszert Szabó Erzsi reikimester tanítása és saját tapasztalataink alapján állítottuk össze. Ez egy jó óráig tartó teljes test masszázs, amely egy kevés svéd- egy kevés szeretet- egy kevés Siatsu masszázs elemet és sok reikit tartalmaz, hiszen senki nem mondta, hogy a mozgó reikis kézből nem jön a reiki. Sokan megtanulták már a reikisek közül, és mindenki nagy örömmel és haszonnal használja még hivatásos masszőri gyakorlatban is.
Már a Reiki-I tanfolyamon szó esik a minket működtető programokról és az Enneagram kurzuson mindent megtudunk róla, de ez csak az első lépés ahhoz, hogy meg is változtathassuk azokat. A Reiki maga is segíti a változást, de természetes igényük, hogy ezt tudatosan is tegyük. Az Agykontrol által használt technikák alfa szinten (félig alvó állapotban) teszik lehetővé, hogy magunkhoz vonzzuk mindazokat a dolgokat és személyeket, akikre szükségünk van, tudatos tevékenységgel is elősegítsük saját vagy mások gyógyulását, "kivetíthessük tudatunkat idegen világokba", azaz kiterjesszük érzékszerveinket tetszőleges módon.
Az NLP, amelyet humán programozásnak szoktam nevezni, mert az ember programjának szemantikájával (alaki törvényszerűségeivel) foglalkozik, éber állapotban teszi lehetővé, hogy megszabaduljunk kellemetlen szokásaiktól, fóbiáinktól, rossz emlékeiktől, uralni tudjuk érzéseinket és érzelmeinket. A Kineziológia pedig kezünkbe adja a páciens tudatalattijának közvetlen megkérdezési lehetőségét, lehetővé téve, hogy olyan módon és olyan eszközzel segítsünk neki, amilyenre a legnagyobb szüksége van.
FENG-SHUI - a térrendezés művészetének lényegi vonásait is megismerhetjük ezen a hétvégén.
Mindezen módszerekből csak azokat a részeket adjuk át, amelyek tapasztalataink szerint a reikis számára is többletet nyújtanak, amelyeket mi is naponta használunk.
Az első kapu mindenki számára nyitva áll, aki önszántából, alázattal akar belépni rajta. A Nyitott Napokon való részvételt mindenki számára javasoljuk, mert ez a legjobb módja annak, hogy valaki eldöntse, erre van-e szüksége vagy nem. Ugyancsak döntő fontosságú a számunkra megfelelő mester megtalálása is (lásd még: Manipulálhatja-e a Mester a tanítványait c. írást).
A második kapu csak azok számára nyitott, akik a négy elem beavatási útján elérnek idáig. Akik nem uralják testüket, cselekedeteiket (alkohol, cigaretta és más mérgek), érzéseiket és érzelmeiket (rendezetlen személyi kapcsolatok, önmagunk és mások szeretetének hiánya), gondolataikat és szándékaikat, akik nem azon az úton járnak. amiért megszülettek, ne is számítsanak a beavatásra, mert az csak árthat nekik.
Akik élethivatásul választják a Reiki szolgálatát, kb. két év közös munka után elkezdhetik a kb. 1 évig tartó mesterkurzust, mely idő alatt önállóan kell egy adott helyszínen Nyitott Napokat tartani.