Egyesületi tagok oldalai

* VIDEO
*
ÍRÁSAIM

-- I./       Mi  nem a REIKI?

-- II./     Mi a REIKI?

-- III./    Mi a REIKI                  RYOHO?

-- IV./   Az ember és a
             REIKI  RYOHO

www.reikitanfolyamok.hu

www.reiki.org.hu

MaTURE Kuckó ( Bp.V. Vármegye u. 15. kapukód:11   )

Publisher: 3T   Bp
Web mindenes: Sipi

 

Király István

 

 III./ MI A REIKI RYOHO ?

  

Bevezető:   A Gyógyító Világegyetem

„Mindenki, aki életet kapott az Ég-től, - a növények, az állatok, halak, hüllők, madarak, vadállatok, bogarak is - az Ég Bölcsessége révén képes a gyógyításra.” (Usui Mikao)

 Az ókori filozófusok már több mint két és félezer évvel Usui Mikao előtt megállapították és kimondták a felismert valóságot:

„Natura sanat.” – A Természet gyógyít.

Az emberi társadalmak kialakulása során azonban úgy tűnik, hogy még a tudományos orvoslás magas szintű fejlettsége ellenére sem sikerült az embernek utolérnie a Természet Gyógyító Bölcsességének Harmóniáját, Egész-séget teremtő működését.

Ám, az 1920-as évek elején történt Japánban, egy csodálatos esemény, mely egy végtelenül egyszerű, hatékony, szinte mindig azonnali eredményeket felmutató csodálatos jelenség által lehetőséget ad arra, hogy az egyes ember, és az egész emberiség is egy betegségterhektől mentesebb, kiegyensúlyozottabb, harmonikusabb életet élhessen, magának egy boldogabb világot teremtsen. E csodálatra méltó, s bármely ember számára hosszas képzések és tanulás nélkül átadható, majd továbbadható, hatékony eredményeket felmutató jelenség felfedezője és a mindennapi életbe való beillesztésének kidolgozója volt Usui Mikao. Ő, - mivel e sajátos jelenség, mint emberi képesség ily módon, a világon először általa nyilvánult meg, azt japánul: USUI REIKI RYOHO-nak „A Világegyetem Szelleme Gyógyító képességének Usui Mikao-n keresztül megvalósuló megnyilvánulási módja” - nevezte el.

A hétköznapi és a tudományosan képzett ember is csodálkozva áll a jelenség előtt, és emberi mivoltához méltón nemcsak ismerni és ösztönösen működtetni, de érteni, megérteni és „tudni” is szeretné e jelenséget.

Az alábbiakban arra teszünk kísérletet, hogy - bár korlátozott és felszínes ismereteink szerint, ám a megértés szándékától és az Usui Reiki Ryoho sugallata által vezéreltetve - elhelyezzük, harmonikusan beilleszthetővé tegyük e jelenség adta tapasztalásokat eddigi ismereteink, értéseink körébe. Mindezt azért, hogy átlátva e jelenség helyét, értelmét és szerepét, - Usui Mikao szándéka s elköteleződése szerint egy boldogabb élet megteremtésére - eme egyszerű gyógyító lehetőség minden ember számára elérhetővé váljon a világban.

Usui Mikao nem intellektuális ismeretekre épülő belátása, hanem – a szatori – a közvetlen tapasztalásként átélt, és élő tudásként megnyilvánuló ráébredése is egyértelműen mutat rá arra a valóságra, hogy a gyógyítás nem a tudomány kizárólagos felfedezése és működési területe, hanem az Ég Bölcsességének, az Élet működésének természet-törvénye. A Természet ösztönző, ösztön-törvénye. (RYO = gyógyítás, - HO = törvény – a 974. sz.- és a 894. sz. kandzsik a szótárban)

  

A Reiki Ryoho japán írásjegyeinek jelentéstartalma:

 A REIKI RYOHO – e japán nyelvi kifejezés!jelentéstartalma:

A  靈氣  REIKI jelentése: - Az EgySzellem megnyilvánuló működése, az Élő Világegyetem.

A            RYO jelentése:   - Gyógyítás - (Lásd a 974 sz. kandzsit – Z. Máté Judit: 1000 japán kandzsi szótárában)

A            HO jelentése:     - Törvény. –  (horitsu = jog(i)törvény - 894 sz. - illetve a 964. sz. kandzsik)

      (Lásd a 974 sz. és a 894 sz. kandzsikat – Z. Máté Judit: 1000 japán kandzsi szótárában)

 Az egész kifejezés jelentéstartalma tehát:

A REIKI RYOHO:   az Élő Világegyetemet működtető Szellem Gyógyítás Törvénye.

Sőt, ez, - a gyógyítás - a megnyilvánult létezés, a keletkezés, a létezés, az életegyik állandó, folytonosan megvalósuló szellemi alaptörvénye. (Rei Ho).

A gyógyítás a Világegyetem Szellem működésének alap-Törvénye,  a Megnyilvánult Lét, a Természet Egészében

– az „Ég Bölcsessége révén” – működő Törvény, mely nélkül semmilyen megnyilvánulási forma kibontakozása nem történhetne meg, nem maradhatna fenn.

A gyógyítás minden életmegnyilvánulás alapjelensége. A természetben megnyilvánuló bármely életműködési megnyilvánulás dolog, jelenség: az önfenntartó ön)gyógyítás által létezik.

„Mindenki, aki életet kapott az Égtől, …az Ég bölcsessége révén képes a gyógyításra.” (Usui Mikao)

A gyógyításról tehát a Reiki Ryoho, eme japán kifejezés jelentéstartalma, lényege alapján, - nem az emberi ismeretekre alapozott tudomány szempontjai szerint, hanem egy másik nézőpontból, - a lét nézőpontjából kell gondolkodnunk, a gyógyítás lényegét más megközelítéssel a létezés nézőpontjából – kell kibontanunk, hogy ez által tisztázottabbá és hatékonyabbá válhasson az eddig kialakult emberi tudás általi gyógyító tevékenységünk is.

A legfontosabb tehát számunkra most az, hogy a gyógyításra nem az ember általi megismerés szempontjából, nem az ismereteinkre alapozott – s így mindig is csak részlegesnek maradó – tudásunk nézőpontjából tekintünk, hanem a gyógyítást, mint a létezésben működő természeti törvény valóságát szemléljük, tudván azonban, hogy e szemlélés csakis jelenlegi tudásszintünk minőségi állapotának szűrőjén keresztül történhet.

 

Egészség, betegség, gyógyítás.

A legfontosabb tehát számunkra most az, hogy a gyógyításra nem az ember általi megismerés, nem az ismereteinkre alapozott - s így mindig is csak „a tudomány jelenlegi állása szerint” részlegesnek maradó - tudásunk nézőpontjából tekintünk, hanem a gyógyítást, mint a létezésben működő természeti törvény valóságát szemléljük, tudván azonban, hogy e szemlélés csakis jelenlegi tudásszintünk minőségi állapotának szűrőjén keresztül történhet.

"Egész az ott, és egész az itt. A Teljesből teljes keletkezik.

Az egész az Egésztől ha elszakad: Teljesnek mégis megmarad."  (az Upanisadokból)

A megnyilvánult lét világában bármely megnyilvánult létező a maga teljességében - nyelvünknek a mindenkori lényeget pontosan kifejező szavával: egészségében - eredendően egészségesen létezik, és állandó folytonos kapcsolatban van részben minden az ő egyedi teljességén kívüli létezővel, másrészt mindenlétező eredete, a Forrás teljességével.

Keletkezése, elmúlása és újrakeletkezése tekintetében létének eredendő lényege tekintetében állandó genetikus információs kapcsolatban van az Egyetemes Teljességgel - „a Szellemi Hatalom, mely rezeg” - másrészt önmaga egyedi létét, önrezgését illetően állandó visszacsatolásos viszonyulásban, kölcsön-kapcsolatban van a megnyilvánult lét rajta kívüli, más (in)formációt hordozó rezgéseinek teljességeivel is, s ez által - mintegy tükörből - önmagáról új információt, új alakzati képet kap.

„Hiába fürösztöd önmagadban,/csak másban moshatod meg arcodat.” (József Attila)


„A test és a tudat egy egységet alkot és az élet bármely formája az anyagi és a szellemi egységek közötti kölcsönhatások szerveződéséből épül fel.” (Dr. Seebauer Imre: Bolyai János világlátása)

A betegség:

„Ellenben bárhol a szervezetben, bármelyik életelem, sejt, ha információhiányt szenved, az növeli a szervezet energiafogyasztását. A megnövelt energiafogyasztás pedig egyensúlyi zavarokat okoz a szervezet rendszerében. Végső esetben ez, az egyensúly felbomlásához vezet." Pl. a rákos sejtek függetlenítik magukat a rendszer egészének „hatalmától” és egyre több energiáját fogyasztják a szervezetnek, miközben korlátlanul szaporodnak.” (Dr. Seebauer Imre: Bolyai János világlátása)

A rezgések interferenciái alapján az ellenkező fázisban lévő rezgések egymást kioltó (in)formációs zavart keltő hatása az egyedi létforma egy alacsonyabb rezgés(in)formációs szinten megvalósuló létezésének elbomló, lebomló entrópiás gyógyulás-egyensúlyát teremti meg. Ezt a folyamatot nevezzük az egyedi létforma lebomlásának, elmúlásnak, esetlegesen visszatérésnek akár az elemi szintű - a Null-ponti energiájú - egyensúlyi állapotba (anihiláció), és e folyamat egyes, még a kiegyensúlyozatlanság állapotában lévő s akár a negentrópia fejlődő gyógyulás-egyensúlya felé is visszavezethető részállapotait nevezzük betegségnek.

„A bifurkáció: a szétválás vezet a stabilitásvesztéshez, (a romláshoz, az entrópiához) a verseny miatt megbomló közös tevékenység hoz létre visszafordíthatatlan folyamatokat, megbomlik az egyensúly, nő az energia felhasználásigénye, elkerülhetetlen a küzdelem, a harc, - következmény az emberek, közösségek, kultúrák pusztulása. ...ugyan az a hordozóenergia az Állandó, csak az információk befogadásának és létrehozásának módjai mások. ..Az eredmény: az energiafogyasztás minimalizálásával egy kiegyensúlyozott életműködés.” (Dr. Seebauer Imre: Bolyai János világlátása)

„... a faj nem állandó tényező, hanem valamely irány felé mozgásban van, - állandó erőfeszítés. Csakhogy nem minden faj mozog előre, … Vannak, amelyek retrográd mozgásban vannak. ...(és) Válságos időkben  … egészen más elméletekre van szükség.” (Hamvas Béla)

Az egészség:

Az önmagával azonos interferencia-fázisban lévő rezgések önidentitás-(in)formációjával (pl. őssejt) gazdagodva azonban minden megnyilvánult létező egy megerősítő, felemelő erőhatást kap önmaga egyedi létformációjának és a környezetével való létharmóniájának (Japánul: WA) fenntartására, sőt továbbfejlődésére is.

Vagyis az entrópiás, lebomló egyensúlyi hatással szemben a Forrással, valamint a közvetlen környezetével való állandó, elválaszthatatlan egységben, egy negentrópiás önfenntartó egyensúlyt megvalósító tevékenységgel gyógyítja és ugrásszerűen fejleszti is önmagát. (evolúció)

A Megnyilvánult Lét, az Élő Világegyetem életműködéseiben a betegség és az egészség a megnyilvánult létezők kölcsönhatásaiban állandóan változó, különböző létszinteken megvalósuló és megvalósítható dinamikus egyensúlyi állapot-változások gyógyulási folyamatában léteznek, s az Élet, a Természet ezen egyensúlyi állapotok váltakozásainak dinamikus egyensúlyában bontakoztatja ki, valósítja meg önmagát.

(Fordítják a ryoho-t gyógyító módszernek is. Ám, az emberi ismereteken alapuló tudományos módszerű orvoslásra inkább az iryo  , (lásd a 83. sz. kandzsinál a szótárban), az orvosi kezelésre, gyógyulásra a ryoyo suru,   (974.sz. kandzsinál) ill. az egyes kezelési módszerekre a chiryo   (974. sz. kandzsinál) kifejezések használatosak, s magára a módszerre egy másik ugyancsak ho    kiejtésű kandzsit (229. sz. kandzsi) használnak. Vagy pl. előirt módszerként a hoho    (a 229. és a 894 sz. kandzsik), vagy a hoshiki     =forma, módszer, rendszer – 229. és 540. sz írásjegyeket, a shikata    = módszer, eljárás, v.minek a hogyanja -140. és 229. sz. kandzsik, v. shiyo    =módszer, megoldás)

Most tehát a gyógyítást, mint egy természeti törvény működését (Ryo Ho-t) szemléljük(!), s nem azt vizsgáljuk, hogy egy embernek mily természeti törvények ismerete szükséges a Természet eme gyógyító működésének támogatásához, vagyis, az ember általi úgynevezett gyógyításhoz. - Medicus curat/adjuvat” = Az orvos kezel/támogat! - vagyis a valódi gyógyítás támogatásához.

E tekintetben ugyancsak elgondolkodásra érdemes, hogy a WHO - az ENSZ Egészségügyi Világszervezete, - legújabb hivatalos megfogalmazása szerint az EGÉSZSÉG: -

A természettel harmonizáló testi-lelki-szociális és életszemléleti egyensúly állapota.”

  

Az (ön)gyógyítás mint a Természet, a létezés alaptörvénye:

 A Buddha mondta:

Szerzetesek! Van egy nem született, nem létesült, nem teremtett, nem összetett.

Szerzetesek! Ha ez a nem született, nem létesült nem teremtett, nem összetett nem lenne,

nem volna menekvés a születésből, a létesülésből, a teremtettségből, az összetettségből.

Mivel azonban van egy nem született, nem létesült, nem teremtett, nem összetett,

van menekvés a születésből, a létesültségből, a teremtettségből, az összetettségből.”

(Marco Pallis: Van-e szerepe a Kegyelemnek a buddhizmusban? –DHARMA a nyugati buddhizmus lapja 2010/1. sz)

Bármely természeti törvény működése oly természetes egységben (SZER-ben) rendezettségben van, hogy működése fel sem tűnik mindaddig, míg e működésben oly mértékű információs zavar, rendezetlenség, bomlás (SZER-telenség) nem keletkezik, mely a megnyilvánult létforma egészleges rendszerében egy másik természeti egyensúlytörvény - entrópia - az alacsonyabb szervezettségi szintű létformában megvalósuló egyensúly, gyógyító működésének életbelépését igényli.

A felborult egyensúly entrópiáját kiegyenlítő törvény a létfenntartás - negentropia - legtermészetesebb ösztönös öngyógyító cselekvései, az anyagcsere, a szaporodás, de a külső körülmények változásaihoz való alkalmazkodás, és a fejlődés alapjául szolgáló mutációk is.

De ide tartozik - a számunkra talán paradoxonnak tűnő - a más létállapotokba/dimenziókba való átmenet, átváltozás (transzmutáció), egy új formában való újjászületés lehetősége általi gyógyulással való fejlődéshalál”-nak nevezett életjelensége! is.

„A muszubi a teremtés végtelen körfolyamata – még a halál is muszubi, egyfajta összeköttetés egy másik, kozmikus világgal. … A muszubi a teremtés tudománya, és a dolgok élettel való megtöltésének a művészete.” (John Stevens: Az Aikido filozófiája)

A Megnyilvánult Világegyetemben a fizikai anyagtól, a növényi, az állati és az emberi létformán át, minden a saját egyedi létformájának, egyedi működésmódjának és a környezetével való egységének, egész-ségének fenntartására törekedik. (megbomló egységének, dinamikus egyensúlyának - létezésének - helyreállítására: = önfenntartó (ön)gyógyítására!)  (Grandpierre Attila – idézve a „Világokon át” c. könyvből – „Az élet lehelete: céllal, céltalanul?” c. fejezet, 131. oldal)

(l)

A létfenntartó - negentrópikus - törekvés egyik módja tehát, - s erre minden létezőnek - „az Ég Bölcsessége révén” - eredendő képessége van, - hogy a megbomló - entrópia - egyensúlyi állapotokat igyekszik a legmagasabb szinten kiegyensúlyozni. Ez az adott létforma önfenntartó-öngyógyító életműködése, - s ezt minden létező a legkisebb erőfeszítéssel, a legnagyobb hatás elvének (A Gazdaságosság Törvénye) megvalósult gyakorlatával teszi. A Természet sosem erőlködik!

(Ide tartoznak a már fentebb említett legmindennapibb cselekvések: - a táplálkozás, vagy a kiválasztás, - de a keletkezett sebek begyógyítása is, mert azokat semmilyen orvos sem képes végrehajtani, csak maga a sejt, szerv, a szervezet, melyeknek szintén van saját egyéni öngyógyító tudatuk.)

 „Szellemanyag, … ez magába foglalja azt a tényt, hogy „holt” anyag nem létezik. Minden anyag: élő - a legkisebb részecskében is élet van.

Ezért mondja a tudomány egészen helyesen: „Nincs erő anyag nélkül, nincs anyag erő nélkül.” Az anyag: forma, és nincs forma, amelyben ne az élet jutna kifejezésre." (Annie Bessant: Az ősi Bölcsesség)


„A Természet él.” (Bolyai János)

Ez az önfenntartó működés - anyagi formákban való létezés - a formák keletkezése (születés) és a formák megszűnése (halál=elmúlás=átalakulás) azon állandó dinamikus megnyilvánulásaiban történik, melyben - a tudomány megállapításai szerint - a létezés legelemibb szintjén megszülető részecskék másodpercenként 1022 alkalommal múlnak el, tűnnek el a kvantumvákuumban és keletkeznek teremtődnek születnek meg újra, a Null-ponti energiamezőből. Más kifejezéssel: a morfogenetikus (formaadó, alakformáló) mezőből felvett „öngyógyító” információ, avagy teremtő szellemi képesség-információ, vagyis a formaadó kód energiája által.

A keletkezés és az elmúlás ugyanezen dinamikája érvénysül akkor is, amikor a megnyilvánult létformák sokaságának kapcsolataiból összetettebb szerveződési formák keletkeznek. Melyek a létezésükhöz elhasznált energia információveszteségei miatt bekövetkező elbomlásuk, elmúlásuk - alacsonyabb szintű formaállapotba kerülésük - ellensúlyozására önmaguk eredeti egységének (őskép, őssejt, DNS,) fenntartásához a láthatatlan Szellemanyagi Ősmezőből eredeztetett ősképi információ, a teremtő szellemi képesség inspirációjával - már nem csak közvetlenül az Egy-ség végtelen lehetőségeinek láthatatlan energiamezőiből, hanem a környezetükben létező anyagi formáktól szerzik meg a szükséges önmagukat újratestesítő, öngyógyító információt hordozó energiákat. E folyamatban testünk minden egyes sejtje, atomja állandóan kicserélődik, növekedik, fejlődik, bomlik, elhal és újraszületik. (pl. akár növényi, akár állati formában létezőktől is megszerezhetik a bennük lévő fehérjékből a saját létformájuk újjáépítéséhez szükséges aminosavakat, ásványi anyagokat, stb. – és 7 évente az egész test minden atomja teljesen kicserélődik.)

A fenntartás (öngyógyítás) másik módja a változó körülményekkel, illetve a más egyedi létformákkal való fennmaradási küzdelemben - az egyedi létformában és működés módban kisebb-nagyobb egyedi változásokat is megengedő - rugalmas kapcsolattartás: az alkalmazkodás, (adaptáció) öngyógyítás, az éppen adott és viszonylagosan sokáig fennmaradó változások körülményei között.(pl. speciális védőburok kiépítés, v. az állatok szőrmebundáinak sűrűsödése-ritkulása, vagy a melegebb égtájra költözés, stb.)

„..minden kutatás és mérés azt bizonyítja, hogy a tudat nem köthető egy adott szervhez.

Ma azt mondjuk, hogy minden egyes sejtnek meg van a saját tudata. ..hogy az, az „információkezelés”, ami egy-egy sejtben végbemegy - (átlagosan 7000-100000 biokémiai reakció/sejt/másodperc) -, valóban tudatosnak minősíthető. Ekkora összerendezettség feltételezhetően csak tudatos tevékenység eredménye lehet. (Lednyiczki Gábor: Az agy, a tudat és a gondolkodás összefüggéseiről. – Idézve: a Világokon át c. könyvből.)

 

A fenntartás (öngyógyítás) harmadik módja a fejlődő változás, a „meghaladva megtartani” (A - SZER-ben, - vagyis az Egy-ségben, a Szeretetben való Létezés Megtartás Törvénye) minőségi ugrásával létrejövő öngyógyító mutáció, az evolúció (A Legmagasabb szintű Beteljesedés Törvénye), - a legmagasabb minőségű lét irányába való törekvés.

„… minden faj keletkezése hosszú-hosszú ideig felhalmozott erőnek és hosszas készülődésnek ugrásszerű megnyilvánulása. Úgynevezett mutáció”. (Hamvas Béla: Titkos jegyzőkönyv)

Pl. a szaporodás, mint önfenntartó működés fejlődése az osztódástól, az ivartalan, majd az ivaros szaporodásig, mely maga is tovább fejlődik a spóra, hímpor-bibe, pete-spermium, a tojás, majd az elven szülők magzata - és a növény, rovar, hal, hüllő, madár, emlős - mutációs állapotokig, s ezzel az önfenntartó gyógyítás új dimenzióját teremti meg.

  

A gondoskodó gyógyítás természeti ösztöntörvénye:

A Megnyilvánult Lét, a Világegyetem Szellemének Gyógyító működése (Reiki Ryoho), a fejlődés öngyógyító folyamatában az egyedi magára maradó önfenntartás helyett az eredeti genetikai információ magasabb megnyilvánulási szintjén, a faj új egyedeinek életképessé váló kifejlődésével, a szülő-i és társas - család, raj, boly, falka, csorda, törzsi, s akár a fajok közötti (!) - gondoskodás gyógyító tevékenységével valósítja meg (Szer-etet) a magasabb rendű szervezeti létformában megnyilvánuló Harmónia és Egység létminőségét.

E gondoskodó gyógyítás lényegében a lét azon alapállapotából fakad, hogy minden elválaszthatatlan egységben van mindennel, így minden egymás létfeltételeként jelenik meg vagyis a legalapvetőbb szinten semmi sem létezhetne a másik léte nélkül.

E törvény oly erős, hogy még a ragadozó-préda állatok kapcsolatában is megjelenik. A televízió egyik műsorában bemutattak egy nőstényoroszlánt, amint egy afrikai szarvasféle gidáját gondozza, védi, óvja, s egy kígyót, amelyik egy egérrel volt hasonló viszonyban, miközben más egerekre vadászott.

„Én érted vagyok, Te értem vagy.

Mi az életért vagyunk, s az Élet a Végtelenért.”  (Dr. Pethő Ferenc: A Kozmikus Út.)

 

  Az érintés szeretetmágiája:

Az Egy-ségbe kapcsoló (muszubi), Egész-séget teremtő gyógyító érintés, - s ennek az ember világában sajátos megnyilvánulása az ősidők óta működő ösztöntudatos kézrátétes gyógyítás - a gyógyító érintkezés. Az együttlét együttműködésében egységet, egész-séget teremtő mozdulat cselekvő harmóniájának SZERelmetes SZERetetmágiája.

„Nem is olyan régen az egyik London-i klinika kutatói elvégeztek egy érdekes kísérletet. Az egyik sebész főorvos általában meglátogatta esténként a betegeket a műtét előtti napon, hogy válaszoljon a betegek minden kérdésére, és elmagyarázza az operáció menetét és jellegét. A kísérlet idején az orvos néhány percre, amíg beszélgetett velük, megfogta a betegek kezét.

Elhiszi, hogy ezek a betegek háromszor olyan gyorsan felépültek, mint a többiek?” (Adam J. Jackson: Az igaz szeretet 10 titka)

Az ösztöntudatos gyógyító érintésnek különleges megnyilvánulásaival találkozhatunk az állatok és az ember kapcsolatában is.

- Egy otthon is dolgozó hölgy visszatérő vállízületi és felkar fájdalmaktól szenved. A macskája ilyenkor felugrik az íróasztalra, majd ráfekszik a hölgy felkarjára, és két mellső mancsával átöleli a vállát. 3 perc múlva a hölgy fájdalmai teljesen elmúltak. A cica mindig megérzi mikor vannak fájdalmai s ilyenkor mindig ugyanezt csinálja.


- A kutyánkat kölyök korában elütötte egy autó. A baleset következményeként időnként epilepsziás rángatódzások jelentkeztek nála. Egy ilyen alkalommal alkalmaztam az Usui Reiki gyógyító képességet. Ettől kezdve mindig kérte a kezelést, amikor úgy érezte szüksége van e gyógyító érintésre.

A legérdekesebb eset az volt, amikor egyszer éjjel arra ébredtem, hogy a kutyánk lehúzta a kezemet az ágyról és teljes testével ráfeküdt a lelógó karomra. Ezt megismételte még két éjszaka. Érezte, hogy kezdődik a roham és megelőzendő azt, kezelte(tte magát, miközben én magam aludtam!!! (Nem kell elhinni, de ez történt.)

A gyógyító érintés a Szeretet Törvényének, vagyis az Egység-kapcsolat , - a formálisan elkülönült létezők lényegi, szellemi egységének - érintés által megújuló megnyilvánulása.

„A szereteten alapuló kapcsolat teljes. A szeretetben maga a különbözőség érzése tűnik el, és az emberi lélek eléri célját a tökéletességben, átlépve saját korlátain és a végtelenség küszöbén.” (Rabindranat Tagore)

 

„Ne felejtsük el, hogy a létezésben a legmagasabb erő a szeretet. (Szer = „Egy”-ség, „Egész”-ség) Végső soron minden betegség és szenvedés hátterében a szeretet hiány áll. (az Egy-ség, az Egész-ség hiánya) Azért vagyunk itt a Földön, hogy megszülessen bennünk a legtisztább isteni szeretet (agapé), amely viszonzásvárás (mushotoku), feltételszabás, és személyválogatás nélküli. Ha már minden részünket, teljes lényünket ez a szeretet hatja át, akkor térhetünk vissza a kozmikus szeretet lényébe, azaz, Istenbe!” (Váradi Tibor: Földfejlődés és emberiségfejlődés. - 2012. Az idő közel c. könyből, 98. oldal. - Pilis-Print Kiadó)

És, nem véletlen említettem fentebb a japán kultúrához tartozó jelentéstartalomként, a Szeretet Törvényét (Ai = szeretet - 246. sz. kandzsi, - utalva a magyar nyelvi kultúra sajátos kifejező tan-játékáraJ  is: - SZER-etet = az EGY-ség táplál), mert - mint Szunadomari Kanshú irja az „Aikido általi megvilágosodás” c. könyvében - Aikido-ként - (Itt az Ai = illeszt, kapcsol, - 473. sz .kandzsi) - is megnyilvánulva:

A Reiki, vagyis:

„A „Világegyetem Szelleme” egyetemes, mindent körülölelő szeretet. Isten szeretete.

Ennek a mindent körülvevő szeretetnek segítségével fejlődik minden a természetben.

A „Világegyetem Szelleme” a feltétel nélküli szeretetet jelenti.

Azt a szeretetet, amely a természetben él, és minden élet táplálója.”   (a kiemelés tőlem K.I.)

A SZERETET lényege: - a japán kultúra megfogalmazásában:

„A szeretet lényege a harmónia(Wa) és az egység (Ichiryo). ...minden teremtményt egyenlően foglal magába, ...A szeretet áthatol, betölt mindent. Így a dinamikus ellentétek eggyé válnak, és együtt növekednek (muszubi). Finomérzékelői a láthatatlan világban visszhangoznak, ahol minden tett, jelenség eredete található. ..

Ez az a Szellemi Világ, amelynek energiájából Isten lélegzése (lélek-zése) teremtette meg a látható anyagot. Minden dolog mélyén az Egyetemes Rezgés tökéletes ritmusa áll.

Ebből a ritmusból úgy keletkezik a teremtő erő, ahogy a Tűz és a Víz, az ellentétek egyesülnek.

A Teremtő és a Teremtett Egyek, nem különülnek el. És mi sem különülünk el a Tökéletes Ritmustól, amely a Szent Bölcsesség kifejeződése.”  (Szaotome Micugi: Az Aikido és a természet harmóniája)

A szeretet tehát nem egy romantikus érzelmes szellemi ragaszkodás valamihez, vagy valakihez. Az igazi szeretet, egyetemes szeretet, isteni szeretet, egyetemes vonzódás, a Világegyetem, a Természet, a Létezés az Élet működésének Alap-Energia Törvénye. Maga a mindeneket teremtő, mindeneket fenntartó és éltető dinamikus Isteni EGY-ség. (SZERetet)

Emberi szeretetként pedig:

„Istent szeretni” annyi, mint a Földet szeretni s mindent, ami rajta él úgy ahogy van, ellenkezzék bár kívánságainkkal! - … a Föld minden  baját, fájdalmát úgy „szeretni”, s olyan készségesen elfogadni, mintha éppen azt akartuk, s magunk szorgalmaztuk volna, ami életünkbe lép! – Istent szeretni” annyi, mint önmagunkat szeretni s önmagunk kedvéért örömmel venni magunkra minden terhet, amit vinnünk adatik azon a hosszú, keserves úton, mely tévelygéseink kusza szövevényéből végül önmagunkhoz visz, amint igaz, hogy Istenben örökkévaló az ember!”(Bó Yin Rá: A túli világ könyve. – Püski Kiadó Budapest, 1997.)

Az Egyetemes szeretet igazságosság. Nincs benne előítélet, minden teremtményt egyenlően foglal magába. A szeretetnek nincsenek elvárásai..” (Micugi Szaotome: idézett mű)

A szeretet az EGY-ség, - a SZER, - a szétválaszthatatlan, az elkülönülés nélküli egyesültség (ai = kapcsolat, együtt, kölcsönösen. – 661.-kandzsi) törvénye (Szer-e). Ez a Törvény (japánul: Ho – 894 sz. kandzsi) kelti életre és élteti, (szeiki), egységében fenntartja (muszubi, - musu = szülés, teremtés - külön a SU = gyermek, - a 30. kandzsi, illetve lásd még a 458. kandzsi: SU/ku/ = kedvel, szeret,/vonzódik hozzá, - ami utal a KI = kedv, szenv, vonzalom jelentésére, - BI = szép, gyönyörű, ragyogó, szellem), teremti, táplálja (a SZER-etet), és fejleszti minden létező egyediségét,  „Az”-ságát, „Olyan”-ságának EGÉSZ-ségét a Lét Teljességének Tökéletes Harmóniájában.

(A monoteisztikus bürokráciájú vallások egyházi téveszmés, hatalmi érdekű manipuláló kérdésfeltevése  a: „Hány Isten van?” - melyre a kiátkozás büntetéssúlyával terhelten elvárt válasz csak az lehetséges: „egy”. – (mint szám!) A valódi, a helyén való monoteisztikus fogalmi lényeg: „Az EGY” - főnévi fogalom - és csakis „Az EGYaz Isten, - az Egész a Teljes! - és rajta - „az Egy”-en - kívül nincs semmi más. Minden benne, minden belőle, s benne maradóan van, létezik, él, - még az ún. „jó” és „rossz” is! Ő, - az EGY - születik különböző formákba, - a különböző kultúrák különböző sokistenségeibe is - majd elmúlik, újra keletkezik, fejlődik, változik, újjászületik, s újra elmúlik, újra keletkezik a maga végtelen lehetőségei körforgásának örökkévaló EGY-ségében.)

„Egész az ott és egész az itt, a Teljesből teljes keletkezik. Az egész az Egésztől, ha elszakad, Teljesnek mégis megmarad.” (az Upanisadokból - ismeretlen fordító)

„Az Egyetlen Létező: - ettől származik az „Ősi Hármasság”, - az Egyetemes Jó, az Egyetemes Lélek, és az Egyetemes Elme, vagyis a Logosz-i hármasság,- az első Hármasság, ami megnyilvánítható az értelem számára,- mely csupán visszfénye, vagy helyettesítője a Megnyilváníthatatlannak, és hiposztázái (megszemélyesítői:

- a Jó, ami lényegen felüli,

- a Lélek, (Világlélek, ami önmagától eredő lélek,

- az Értelem (vagy Elme, ami oszthatatlan, mozdulatlan lényeg.” (G.R.S. Mead: Orpheus)

„Kínában a taoisták az „Ég bölcsességéről” beszélnek. .. Ez lényegében a kegyelem működése, amely az ember útját indulástól érkezésig terelgeti, hogy hazatérhessen a Centrumba. ..és ez ad erőt, hogy szembenézzünk a megannyi különféle akadállyal és legyőzzük azokat. (Marco Pallis: Van-e szerepe a kegyelemnek a budhizmusban? - Dharma 201/1. szám.)

  

A gyógyító halál:

Ebbe a folyamatba beletartozik a gondoskodó (gyógyító) halálnak nevezett életjelenség: - vagyis, egy tudati minőség, - Szelleminspiráció - egyedi életformaként való kibontakozásának felbomlása, egyedi formalétének megszűnése, elmúlása, - retrográd mozgása - ezáltal a lélek más dimenzióba - más-világba - kerülésével megújulásának, újjászületésének, az előző forma-minőség meghaladásának, vagyis a szellem, a tudati lélek fejlődésének, evolúciójának – minőségi ugrásának - lehetősége is.

„... a faj nem állandó tényező, hanem valamely irány felé mozgásban van, - állandó erőfeszítés. Csakhogy nem minden faj mozog előre, … Vannak, amelyek retrográd mozgásban vannak. ...

„..(és) Válságos időkben … egészen más elméletekre van szükség.” (Hamvas Béla, - idézett mű)


„A lélek minél előrébb tart evilági iskolájában, annál inkább éli meg halálát a fénybe való szabadulásként.” (Sir George Trevelyan)

„Fájdalmatokat gyakorta magatok választjátok. Ez a keserű ital, amellyel a bennetek lakozó orvos gyógyítja beteg énetek.” (Kahlil Gibran: A Próféta)

„Mert a régiek tudták: „Elveted a magatartást, kinő belőle a jellem. Elveted a jellemet, kinő belőle a sors.” (Hamvas Béla)

„A halál semmiféleképpen nem végleges dolog. Nem is korlátoz, hanem épp ellenkezőleg új lehetőségek kapuját tárja ki.” ...Ne legyen a halál többé a „Nagy Kaszás”, hanem legyen átjáró a következő beavatásunk vagy tudatváltásunk küszöbe.” (Lorna St. Aubyn: A gyógyító halál)

„… még a halál is muszubi, egyfajta összeköttetés egy másik kozmikus világgal.” (J.Stevens: Az Aikido filozófiája)


„Amit a hernyó a világ végének tekint, azt a mester pillangónak nevezi.” (Richard Bach: Illúziók)

A halál a születés elengedhetetlen, elválaszthatatlan létfeltétele. A halál az élet beteljesedése. A halál tehát életjelenség! - és nem élettelenség.

(Az általunk „holt”-nak titulált testben más létszinteken számtalan életjelenség zajlik!)

Szei Shi ichiryo.

- Az élet és a halál egy -

A japán kultúrában, és sok más kultúrában is, nem abban az értelemben ismerik a halál kifejezést, mint a nyugati kultúrákban. Ha valaki úgymond meghal, arra az állapotra az átváltozás, vagy az „átment” kifejezést alkalmazzák. Épp úgy, ahogyan a magyar kultúrában „a más világra került”, az „itt hagyta ezt az árnyékvilágot” vagy a „megboldogult” kifejezéseket használják. (A halál kifejezés mint tragikum csak egy ránk erőltetett idegen kultúra nyomásában gyökerezett meg. A magyar kultúrában a veszteség fájdalmának kifejeződése (gyász) mellett tort ünnep)ültek a meg(boldogult eddigi és további - másvilági - életének dicsőítésére.)

„A japánok ugyanúgy szeretik az életet, mint mi, becsben tartják a hatalmat és a tulajdont, betegségtől és haláltól szenvednek, és pozitívan értékelik az élet minden örömét. Mindazonáltal az anyagi javakhoz való ragaszkodás, a veszteségek elpanaszolása, a figyelem szenvedéstől való elterelése,az öregkori megkeseredés, a halál tudomásul nem vétele, a sors kijátszására tett kísérletek, amellyel elhitetjük, hogy egy idő felett álló képzeletvilágban van részünk, és a változásnak való ellenszegülés a japánok szemében a nagyfokú éretlenség jele. Az emberek télen fáznak, mert hideg van. A halál pedig az élet része. Akik mindezt másképp gondolják, azokban kevés a megértés, még nem az „úton” járnak, és nem érdemelnek sajnálatot. …Az érettség azt jelenti, hogy olyan szellemi állapotban vagyunk, amelyben érzékelni tudjuk a harmóniát a diszharmóniában, a nagy Egységet az ellentétekben, vagy azt, hogy az elindulás mikor jelenti a hazatérést, így aztán elhagyjuk az otthont anélkül, hogy félnénk a vele való kapcsolat elvesztésétől. A nyugalom japán kultusza ennek az állapotnak az elérésére törekszik, és e kultusz gyakorlatai ennek az elmeállapotnak a legfontosabb idegei. (Karlfried Dürckheim: A nyugalom japán kultusza. –Szenzár Kiadó 2000. - a kiemelések tőlem)

„A halál nem az élet ellentéte, a születés ellentéte a halál, a földi élet hátsó kapuja(Máté Imre:Yotengrit 1)

A halál az élet beteljesedése. Nem az élet szűnik meg, csak egy-egy megnyilvánulási forma alakul át, - átváltozik. És, hogy melyik az „élet” és melyik a „halál”, az csak nézőpont kérdése.

„A dolgok értékelése csak „emberien” múlandó… Az igazság az EGÉSZ-ben rejlik.” (Luise Rinser)

„Vedd egybe életed-halálod – a teljesség legyél te magad.” (Weöres Sándor)

„Halj meg, miközben eleven vagy, légy tökéletesen halott, aztán tegyél, amit akarsz, minden jó lesz.” (Shido Bunan japán zen mester)

Az Élet örök EGY.

A megnyilvánult és a megnyilvánulatlan, a látható és láthatatlan, a test-lélek szellem dinamikájának végtelen lehetőségeiben létező örök EGY-sége.

„… a földre reinkarnálódó tudatvilág emberként is eljuthat már arra a szintre, hogy a földi test korlátait ne keverje össze szellemi lehetőségeivel. …

… az, amit ti rossznak, igazságtalannak, szenvedésnek éltek meg, … ugyanakkor ki is termeli magából a jókat, az igaz boldogító, örömteli tapasztalatokat, - amiket viszont ti nem észleltek nyomban, ugyanabban az időpillanatban.” (Medity Molnár Edit: Tripla T Tanításai – Anhrama Kiadó, 2007)


„A részecske nyomvonala az úgynevezett „világvonal”. Az elnevezés Einsteintől származik, aki a négydimenziós téridőt - a háromdimenziós tértől való megkülönböztetés céljából - „világnak” nevezte. A világvonal abban a pontban kezdődik, ahol a részecske keletkezik, és ott végződik, ahol a részecske - például bomlás útján - elpusztul.

Ha több egymással kölcsönhatásba kerülő részecske világvonalát ábrázoljuk, az úgynevezett Feynman-gráfhoz jutunk. Ezen például az ütközés miatt mozgási állapotunkat változtató részecskék világvonala az ütközési tér-idő pontnál megtörik, a kölcsönhatásban megsemmisülő részecskék világvonala véget ér; e végpontok azonban általában az újonnan keletkezett szekunder részecskék világvonalainak kezdőpontjai is.” (a kiemelés tőlem: K.I)

„A keleti bölcsek több ezer éve állítják, hogy a misztikus (shinpi - K.I.)  tudatállapotban a teret és az időt egészen másként tapasztalják, mint egyébként. Tér és idő egybeolvad s egy végtelen, időtlen, de mégis dinamikus jelenben érzik magukat, amelytől nem lehet megkülönböztetni a múltat és a jövőt. Ilyen értelmű kijelentéseket találunk például Csuang-Ce, Hui-Neng és D.T. Suzuki beszámolóiban. …

…Láma Govinda szerint a meditációs tér-élményben az időbeli szekvencia egyidejű létezéssé alakul át, de ez nem statikus, hanem olyan élő kontinuum, (kiemelés tőlem: K.I), amelyben a tér és idő integrálódik.

Dogen Zen-mester is azt állítja, hogy a téridő kiterjedése felfogható anélkül, hogy az bármerre folyna. …/a/ téridő is egy magasabb dimenzióból szemlélve olyan időnélküli négydimenziós tér, amelynek mind a négy dimenziója egyenrangú. Ebben az események nem egymás után, hanem egymás mellett vannak, kölcsönösen függve egymástól, de szigorú ok-okozati összefüggések nélkül, hiszen ez utóbbiakat – a relativisztikus kvantumelméletben – a valószínűségek helyettesítik.


…Swami Vivekananda szerint idő, tér és oksági kapcsolat olyan, mint az üveg, amelyen keresztül megláthatjuk az Abszolútot, de az Abszolútban nincs többé idő, tér, ok és okozat. …

…A végső valóság azonban nem választható el önmaga sokféle manifesztációjától, hiszen alapvető természetéhez tartozik a számtalan formában való megnyilvánulás, melyek szüntelenül keletkeznek, feloszlanak, egymásba átalakulnak a jelenségek oldaláról nézve tehát a kozmikus egység - belső lényegét tekintve (Egész-ség! - K.I) – dinamikus természetű, s ennek felfogása és megértése valamennyi keleti misztikus irányzatban alapvető jelentőségű.

…„A Tao-Te-Csing-ben ez olvasható:

Az ember a Föld törvényeit követi.
A föld az Ég törvényeit követi.

Az Ég a Tao törvényeit követi.

A Tao pedig saját belső természetének törvényeit követi.

(Az idézetek Héjjas István: A modern tudomány és a keleti bölcselet c. könyvéből. – Orient Press, 1990)


„A Szellemi lélegzés rezonanciája, - a kitágulás-összehúzódás, a rezgés és az energia cserélődése állítja elő a „hőt”, amely szigorúan ragaszkodva Isten Törvényéhez önkéntelenül alakítja ki a lehetőséget a Harmónia és a Rend megteremtéséhez.” (Micugi Szaotome: Az Aikido és a természet harmóniája.- a kiemelés tőlem K.I.)

 

Összefoglalás:

A REIKI RYOHO tehát a Világegyetem Szellemének gyógyítás törvénye. Az EgySzellem belső törvényeit követő Természet, az Élet működésének, az „Ég bölcsessége révén” adatott alaptörvénye.

A REIKI RYOHO az Egész-ség, a minden egyedi létező Egész-sége által megvalósuló folytonos EGY-ség és eme Egy-ség táplálásának SZERetet Törvénye.

(Szeretet = gyógyítás = Egész-ség)

Nem sorolható sem az emberi materiális megismerésen alapuló tudományos orvoslás, sem a természetgyógyászat, sem a pszichológia, sem az aktív, ember általi beavatkozó energia-gyógyászati, sem a parapszichológiai, vagy akár a mentális gyógyító-, sem a vallásos hitgyógyító módszerekhez. Ezeknek meg van a maguk helye az ember általi gyógyítás világában.

„A lélektan felszínre tudja hozni a bajokat, de azokat meggyógyítani igazán és egészen maradéktalanul sokszor csodával határos módon csak Isten Lelke tudja. Aki a rendetlenségbe került embert visszahelyezi a rendbe!

A mindenség, a föld, a tér, az idő, az emberi közösség a saját maga ritmusának rendjébe. (Gyökösi Endre: Életápolás. - Kálvin Kiadó 1993.)

 A Reiki Ryoho - mint a Megnyilvánult Világegyetem Egészségének Szeretet/Gyógyítás-törvénye mindezek alapja, mely által a létezők - maguk az emberek is épp emberi mivoltukban - a maguk relatív, az Egész-ségben részként egész állapotaikban, az állandó megpróbáltatások dinamikus változásaiban léteznek, s egyedi egészként egészségesen élnek, vannak.

A REIKI RYOHO-nak, vagyis a Forrásból (Ichi Rei) megnyilvánuló isten(i Szellem (Sei Shin) Gyógyító Működésének (Ryoho) eddig két metafizikai aspektusát (működésmódját) ismerhettük meg:

1./ Az Önvaló, az Örökkön Való Lét Végtelen Ereje és Szeretete, mely minden Létezőt az Egyetemes Elme, az Egy-Szellem Akarata, Törvénye (Ichi Rei Ho)szerinti Formába Teremt, és tökéletesen Beteljesít. (Seikiho = az Életre keltés törvénye)


2./ Az Egyetemes Élet Ereje és Szeretete, (Reiki) mely a Létezők életműködése soránbekövetkező folyamatos változásokat mindig egy dinamikus Harmóniában, vagyis, egy Egy-szerű, Tiszta, Természetes Összhangban működteti. (Reiki Ryoho = a Viágegyetem-Szellem Gyógyítás törvénye)

Minden Létező, e Törvények Ereje, Szeretete (Ten Ai Ko) által létezik, működik és fejlődik a maga egyediségében.

A keletkezés, születés, létezés és az elmúlás, a halál természetes összhangja nem más, mint az Egy-Szellem Szeretetének (Ten-Aiko) beteljesítő működése. (Reiki). A Természet Törvénye, mely, - mint az Egy Szellem Egyetemes Elméje, - harmonikus rendben (Wa) működteti a Megnyilvánult Formák alacsonyabb Ösztönelméjét.

Az Ember azonban a Megnyilvánult Mindenségben Különleges Szellemű Létező!